Darmowy formularz do wydruku i uzupełnienia, który umożliwia wcześniejsze wypisanie druczku i sprawne nadanie przesyłki. Druk potwierdzenia nadania listu poleconego jest dokumentem potwierdzającym, że we wskazanym na druczku oddziale poczty w danym dniu przesyłka została wysłana. Na potwierdzeniu nadania koniecznie muszą znaleźć się dane tj. adres, kod pocztowy, miejscowość nadawcy oraz adresata. Formularz potwierdzający nadanie listu poleconego wskazuje na sposób poinformowania o doręczeniu przesyłki – mail, sms, potwierdzenie oraz określa gabaryty nadawanego listu. Na druku potwierdzenia nadania listu poleconego można także znaleźć adres strony internetowej gdzie można sprawdzić status nadanej przesyłki i śledzić, na jakim etapie jest zleceniodawca przy realizacji zlecenia nadawcy. W sytuacji niedostarczenia poleconego listu, to dokument potwierdzenie nadania stanowi podstawą złożenia reklamacji w urzędzie pocztowym oraz roszczenia do odszkodowania za poniesione straty. Wzór potwierdzenia nadania listu poleconego do pobrania i wydruku za darmo.